Hämeenlinnassa heinäkuun alussa järjestettävän Wanaja Festivalin visuaalinen ilme on herättänyt närää sosiaalisessa mediassa. Tapahtuman logo yhdistettynä punaiseen taustaväriin on luonut monille Twitter-käyttäjille mielleyhtymiä 1930- ja 40-lukujen Saksasta tuttuun kuvastoon.
Wanaja Festivalin nykyinen logo itsessään on ollut tapahtuman käytössä jo vuosia, mutta värimaailma muuttui tälle vuodelle yllä olevan kuvan mukaiseksi.
Alla Twitteristä löytyviä kommentteja aiheesta.
Nelonen Media Liven markkinointipäällikkö Sinikka Långstrom kertoo Hämeen Sanomille olevansa yllättynyt reaktioista. ”Tämä ei todellakaan ole se mielikuva, johon haluamme Wanaja Festivalin yhdistettävän”, Långstrom kommentoi, ja lisää että palaute tullaan ottamaan huomioon ensi vuoden ilmettä suunniteltaessa.
Logo näyttäisi olevan jo muutaman vuoden ikäinen, mutta aiempina vuosina se on ymmärretty olla yhdistämättä tähän värimaailmaan. Esimerkkinä vaikka tämä kuva Juha "obersturmbannführer" Tapiosta. pic.twitter.com/28XNIgfcww
— Jouni Kotakorpi (@jounikotakorpi) June 11, 2019
hnmm… pic.twitter.com/4xXE40RT7L
— Eetu Pajala (@eetupaja) June 11, 2019
Kuulemma ensi vuonna festari on yksipäiväinen ja sen nimi on Hämeenlinnan Kristalliyö.
— Ilkka Pernu 💎 (@ilkkapernu) June 11, 2019
Wanaja festivalin logo hyvät naiset ja herrat. Ei yhtään sellanen kolmannen valtakunnan klangi. pic.twitter.com/b5VOiYt2H5
— uǝuoɯɯI ǝuuɐſ (@paavali) June 7, 2019