Metallica sotkettu mukaan katalaan Facebook-huijaukseen

Ei, kyse ei ole Brionin mainoskampanjasta.
30.6.2016 14:18

Metallican ympärillä tuntuu sattuvan ja tapahtuvan nyt vähän kaikenlaista. Juuri kun saimme sulateltavaksemme uutisen yhtyeen ekskursiosta italialaisen pukumuodin maailmaan, televisiokanava KVOA paljastaa yhtyeen nimeä käytetyn melko törkyisen huijauksen toteuttamiseksi sosiaalisessa mediassa.

Koko sotku sai alkunsa, kun Facebookiin ilmestyi hiljattain sivu, jolla Metallican väitettiin esiintyvän Arizonan Tucsonissa sijaitsevassa Joe’s Crab Shack -nimisessä ravintolassa 7. ja 9. päivä elokuuta. Nyttemmin valheellisiksi paljastuneisiin väitteisiin lukeutui myös mahdollisuus ostaa lippuja kaikista kaupungin Los Betos -ketjun ravintoloista ja että jaossa olisi viisi ns. ”kultaista lippua”, jotka olisi puolestaan kätketty ravintoloiden myymiin burrito-annoksiin. Viimeksi mainitussa väittämässä olisi ollut täkynä vip-lippujen jako ja mahdollisuus hengailla yhtyeen kanssa.

Andrea Grey, jonka perhe omistaa seitsemän Los Betos -ravintolaa, kertoo kanavalle, ettei heillä ole mitään tekemistä Metallicaan liittyvien promootioiden kanssa. Hän kuitenkin vahvistaa työntekijöidensä raportoineen massiivisesta määrästä puheluita, joita ihmiset ovat soitelleet ravintoloihin bändin esiintymisen ja lippuarvontojen perään kyselläkseen.

Kuin viimeisenä silauksena koko kuviolle, kalabaliikin keskiössä oleva Joe’s Crab Shack on pistänyt lapun luukulle jo aiemmin tässä kuussa.

Lisää luettavaa