REBELLIX
Rebellix päivittää Bonnie Tylerin Holding Out for a Heron modernimmaksi ja metallisemmaksi versioksi. Raskaampia soundeja lukuunottamatta ei sovitusta olla kovin paljoa muutettu. Esimerkiksi vähän huonommin Rebellixin versioon sopivista kuoro- ja piano-osuuksista olisi ehkä voinut luopua. Yleisesti ottaen biisi on kuitenkin Rebellixille erinomainen valinta. Bändin ilmiömäisen hyvä metallilaulaja pääsee näyttämään osaamistaan ja biisissä on yhtä mukaansatempaava mutta riittävän erilainen fiilis kuin alkuperäisessä. Erittäin hyvää soittoa, hyvät soundit ja aivan loistavaa laulamista. Viikon paras.
instagram.com/rebellix_official
KELOPUU
Oululais-Rovaniemeläinen Kelopuu on Meshuggahinsa kuunnellut. Raskaita kulmikkaita riffejä ja hämmentävästi muuttuvia rytmejä riittää. Ruotsalaisista bändiä erottaa suomenkielinen laulu ja loppupuolen traditionaalisempaan death metaliin viittaava ote. Biisissä on aika paljon erilaisia osia, joista kaikki eivät oikein tunnu sopivan yhteen. Silti parempi yrittää liian paljon kuin liian vähän. Kunhan Kelopuu oppii vähän karsimaan turhia paloja ja saa laulusuorituksiinsa enemmän potkua, voi bändistä muodostua erittäinkin kiinnostava. Nyt sen parhaat ideat muistuttavat vielä liikaa muita bändejä.
KEMER
Helsingin Kemerin Ajattelen sinua usein, mitä vittua? on kuin suomenkielinen versio Freaksin aikaisesta Pulpista. Laulajan Bright Eyes -tyylisesti värisevä ääni päivittää soundin 90-luvun loppupuolelle, mutta sen lähemmäksi nykyaikaa bändi ei halua tulla. Viisiminuuttisessa biisissä ei ole tarpeeksi ideaa kestoonsa nähden. Silti Kemerillä on hyvä soundi jonkalaista ei vuonna 2025 tule liikaa vastaan. Hyvä bändi, mutta vaatii vielä työtä ja parempia sovituksia.
N.A.Q. Sounds
N.A.Q. Sounds on enimmäkseen analogisin keinoin tehtyä konemusiikkia tuottava yhden miehen yhtye. 70-luvun elektronista musiikkia muistuttavat pehmeät soundit ovat Up There With Joen parasta antia, mutta sävellyksenä biisi tuntuu täysin sattumanvaraiselta ja suunnattomalta. Toki analogisilla soittimilla ja äänitysmetodeilla on vaikeampi tehdä siisti mix kuin esimerkiksi Abletonilla, mutta soundit ovat silti aivan liian lo-fit. Tämä toimii konseptin testauksena (jossa on selvää potentiaalia), mutta varsinaiseksi valmiiksi biisiksi Up There With Joea ei voi kutsua.
Soundin Demoefektissä nostetaan joka toinen viikko esiin muutama kiinnostavin demo. Demosetänä toimii Nuutti Heiskala.
Ohjeet demojen lähettämiseen löytyvät täältä.