Hayley Williams nousi julkisuuteen 2000-luvun puolivälissä pop punk -bändi Paramoren solistina. Odotukset säveltäjänä ja laulajana erittäin lahjakkaan Williamsin soolouraa kohtaan olivat korkeat, mutta vielä niihin ei ole oikein ylletty.
Ego Death at a Bachelorette Partylla pop punk -raameista ja genren rajoitteista on päästy eroon, mutta niiden sijaan sillä turvaudutaan aivan liian usein popkliseisiin. Levyn 18 biisiin mahtuu kolme hyvää (Ice in My OJ, Glum, True Believer), mutta muilta osin se kuulostaa aivan liian nopeasti kirjoitetulta. Vähän demomaiset elektroniset soundit ja epäkoherentti levykokonaisuus alleviivaavat keskeneräistä tunnelmaa.
Uusi levy on Williamsin ensimmäinen omakustannejulkaisu pitkän Atlantic-uran jälkeen. Kovin tyytyväinen hän ei entiseen levy-yhtiöönsä ole – avausraidalla hän viittaa lafkaan sanoin ”a lot of dumb motherfuckers that I made rich.”
Muutenkaan Williams ei vaikuta erityisen tyytyväiseltä, mihinkään. Mirtazapinella hän laulaa olevansa hukassa ilman kyseistä masennuslääkettä, True Believerillä hän häpeää kotiosavaltionsa Mississippin rasismia.
Levyn parhaat biisit ovat niin hyviä, että odotukset Williamsia kohtaan ovat edelleen korkealla. Ehkä ensi kerralla.