Stuba Nikula tympääntyi Tuska-kuvastolla pelaavaan koulutuskampanjaan – syyttää ammattiopistoa lokkeilemisesta

27.6.2018 13:27

Stadin ammattiopisto saa osakseen tiukkaa kritiikkiä vaikutusvaltaiselta taholta: Helsingin kaupungin kulttuuripalvelupäällikkö Stuba Nikula syyttää opinahjoa Tuska Open Airin brändin röyhkeästä hyödyntämisestä. Nikula kirjoittaa aiheesta Facebookissa.

Kritiikki kumpuaa Helsingin kaupungin hallinnoiman opiston kampanjasta, jossa metalliympyröistä tutuissa kasvomaalauksissa paistatteleville opiskelijoille luvataan, että ”osaaminen vähentää tuskaa”. Kampanja on esillä sopivasti juuri Tuska-festivaalin alla.

”Ymmärrykseeni ei mahdu se, että verotusoikeuden omaava toimija lokittaa tulorahoitteisen kulttuuriyrityksen brändiä sopimatta saati maksamatta siitä. Kokemukseni mukaan Tuskan organisaatio on varsin avoin kaikenlaiselle yhteistyölle eikä edes hinnoittelussaan alan arroganteimmasta päästä. Tämän olisi voinut hoitaa niin paljon paremminkin”, Nikula kirjoittaa ja jatkaa:

”Enkä nyt halua puuttua siihen, miten assosioimme metallimusiikin kuuntelun päämäärättömään elämäntilanteeseen, johon opiskelupaikka saattaisi tuoda suuntaa.”

Katso Nikulan alkuperäinen päivitys alapuolelta.