Jake E. Lee kertoo Guitar Worldin haastattelussa tarinan siitä, kuinka tuottaja tarjosi hänelle kerran 500 dollaria käteistä yhden nuotin muuttamisesta.
Lee oli työstämässä Badlands-yhtyeen debyyttialbumia kun Winter’s Call -kappaleen soololle soitettu ensimmäinen nuotti särähti tuottaja Paul O’Neillin korvaan.
”Soolon ensimmäinen nuotti on vähän pielessä”, Lee sanoo. ”Levyn toinen tuottaja Paul O’Neill sanoi: ’Tuo ensimmäinen nuotti heittää minut kelkasta!’ ’En halua muuttaa sitä’, vastasin. ’Pidän siitä juuri sen takia! Se on täydellinen.'”
”Hän yritti lahjoa minua rahalla. Hän sanoi, että ’annan sinulle 500 taalaa suoraan lompakostani, liput Catsiin ja tarjoan vielä illallisenkin jossain hienossa ravintolassa.’ Hän jatkoi: ’En edes sano että vaihdamme sen, haluan vain kuulla soolon ilman tuota outoa nuottia.’ Ei onnaa, vastasin. Tiesin että jos äänittäisin uuden version, sitä tultaisiin myös käyttämään.”
”Halusin sen kuulostavan vähän psykedeeliseltä”, Lee jatkaa. ”Se ei ole ihan sävelessä, mutta pidin siitä kovasti… Kokeilin erilaisia juttuja ja yritin kuulostaa siltä kuin olisin nappaillut happoa 60-luvulla.”
Lee teki mielellään kokeiluja, sillä hän oli kertomansa mukaan joutunut rajoittamaan ilmaisuaan Ozzy Osbournen kitaristina.
”Kun sävelsin uutta materiaalia The Ultimate Sinille, Ozzy sanoi monta kertaa, että ’Mitä tuo on? Tuo ei ole ozzyä, tuo on jazzia”, Lee sanoo. ”Ei se jazzia ole, mutta kurottelee vähän genren rajojen ulkopuolelle, vastasin. Ozzy siihen: ’Ei. Nyt ei ole kyse Frank Zappasta vaan Ozzy Osbournesta. Sävellä jotain muuta.”