Mitään perusmusaa tuskin kukaan näiltä herroilta odottivatkaan, mutta Chambers lyö silti ällikällä. Hiphop-tuottaja Olli Hännisen (Ronskibiitti, Hammaspeikko) ja doom metal -eksentrikko Sami Hynnisen yllättävän yhteistyön ideana oli luoda vaihtoehtoista rytmimusiikkia, jollaista ei ole ennen kuultu. Tekijöiden mukaan matka Chambers-albumilla vie kahdeksantoista buddhalaisen helvetin kammion läpi heijastaen samalla ympäröivän maailman jokapäiväistä kylmyyttä ja väkivaltaisuutta.
Helvetillisessä paukkeessa Hynninen julistaa heavy-äänenmuodostuksella ja välillä huutaen jonkinlaista uutta elämänfilosofiaa. Hännisen tuottamien taustojen retrofuturistinen, vääristynyt ja säröinen maailma on mutaatio, josta voi löytää dark ambientia, synth popia, free jazzia, marssia ja ties mitä polkkaa.
Tunnelma on häiriintynyt ja häiritsevä. Ensikuuntelulla tekee suorastaan pahaa. Sitten kappaleet alkavat kummitella mielessä ja pakottavat ottamaan selvää, mistä on kysymys. Herrojen erikoismusiikista tulee kieltämättä välillä mieleen myös Rätön ja Lehtisalon seikkailut scifi-musiikin parissa. Performanssi naurattaa ja väliin pelottaa, koska se kertoo ilmiselvästi aidosta masennuksesta. Pelkona on, että musta käsi vie mukaansa. Hullut ajat edellyttävät myös taiteella radikaaliutta ja riskinottoa. Tässä katsannossa Hänninen ja Hynninen onnistuvat mainiosti.