Arvio: Popular Monster on kokoelmamaisuudesta huolimatta viihdyttävä, jos voi hetkeksi unohtaa Falling In Reverse -liiderin persoonan

Arvio julkaistu Soundissa 9/2024.
Kirjoittanut: Mape Ollila.

Arvio

Falling In Reverse
Popular Monster
Epitaph

Rajusti mielipiteitä jakavan, milloin kenenkin kanssa riitelemällä tai muuten häiriköimällä tapetilla pysyttelevän Ronnie Radken Falling In Reverse palaa pitkästä aikaa albumikantaan. Seitsemän vuotta työstetyltä lätyltä on vuodesta 2019 lähtien julkaistu yhteensä pari miljardia striimiä keränneet kahdeksan sinkkua, joista viimeisin albumin julkaisupäivänä.

Kun sinkkujen tyyli seilaa sinne tänne popista ja rapista metalcoren kautta country-vaikutteiseen altsurockiin, täyspitkää ei voi hyvällä tahdollakaan kehua koherentiksi. Sumeilematta joka suunnasta kaupallisesti parhaiksi todettuja vaikutteita harovan biisikattauksen nitoo kokoon Radken kiistatta intohimoinen äänenkäyttö ja särmikäs haistakaa kaikki vee -asenne, jota alleviivaa levyllä fiittaava leegio muita tunnetusti genreaidoille pissiviä koviksia konetuliaseen nopeudella räppäävästä Tech N9nestä ja örinäihme Alex Terriblestä hiphopia ja bluesia naittavaan Jelly Rolliin. Draaman kaarta tai punaista lankaa ei Prequelin ja Papa Roachin Last Resortin uusiksi sovitetun version välisten päätyjen välistä löydy, mutta jos voi hetkeksi unohtaa Radken persoonan, Popular Monster on kaikessa kokoelmamaisuudessaankin viihdyttävä platta.