Levyarvio: Oppikirjan mukaan rakennettu kokonaisuus – Mukana myös keskiverron yläpuolelle nostava maaginen ainesosa

Shura
Forevher
Secretly Canadian

Brittiläinen biisintekijä ja tuottaja Alexandra Lilah Denton tuli suomalaisille asianharrastajille ”tutuksi” siitä, että nettinosteessa ollut artisti perui esiintymisensä ensimmäisellä Sideways-festivaalilla 2015 levytyskiireiden vuoksi. Athlete-yhtyeen nokkamies Joel Pottsin kanssa työstetty esikoisalbumi Nothing’s Real (2016) oli nostalgisromanttinen Goldfrappin elektropopin ja 80-luvun Madonnan pop-R&B:n risteytys.

Forevher on koottu samankaltaisista musiikillisista rakennuspalikoista, mutta sen lisänä on jokin maaginen ainesosa, joka nostaa albumin kirkkaasti esikoisen yläpuolelle. Biisit ovat koukuttavampia. Kikkailu on jätetty pois. Tuotanto vaikuttaa paradoksaalisesti samaan aikaan sekä tuoreemmalta ja raikkaammalta että kypsemmältä.

Kokonaisuus on kuin oppikirjan mukaan rakennettu. Levyn alkuun sijoitetun uuden erinomaisen Side Effects -biisin jälkeen Shuran hallitsemia tyylejä esittelevät ennakkoon koviksi havaitut Religion, The Stage ja erotiikkaa tihkuva BKLYNLDN. Albumin puoliväliin sijoitetut Tommy ja Princess Leia sopisivat Lynch-leffan soundtrackille. Forever ja Control edustavat jälleen pop-R&B:tä ja ehkäpä komeimmin koukuttava päätösbiisi Skyline, Be Mine trip hopia.