Etsi
Uransa lopettava Sunrise Avenue nauttii kunnioitettavaa suosiota, mutta kriitikot eivät ole yhtyeelle koskaan lämmenneet. Miksi? Arttu Seppänen pohtii asiaa Soundissa 3/20 julkaistussa kolumnissaan.
Koronavirus myllertää myös musiikkimaailmaa, kun artistit peruvat kiertueitaan ja maat rajoittavat yleisötapahtumia. Koskaan aikaisemmin ei ole ollut yhtä paljon epävarmuutta ilmassa festarisesongin kynnyksellä.
Bob Dylan on popmusiikin historian hauskin mies, tuumaa Arttu Seppänen kolumnissaan. Tätä artistia ei koskaan nähdä stadionin lavalla valamassa yleisöön tsemppihenkeä.
Jos nykymallinen Emma-gaala katoaisi maan päältä, ei sitä muutaman vuoden päästä osaisi kovin moni kaivata, kirjoittaa Arttu Seppänen. Kolumni on julkaistu Soundissa 1/20.
Arttu Seppänen intoutui fiilistelemään kolumnissaan Aki Kaurismäen elokuvien musiikkikohtauksia. Teksti on julkaistu Soundissa 11/19.
Arttu Seppänen muistelee uusimmassa kolumnissaan 1990-luvulla suomalaista musiikkikenttää järisyttänyttä Mestarit-konseptia.
Hiphop on noussut valtavirtagenreksi, ja samalla rockmusiikki on vetäytynyt sivummalle. Tämä sopii rockille oikein hyvin, kirjoittaa Arttu Seppänen uusimman Soundin kolumnissaan.
Soundin verkkotoimitusta muistettiin sähköpostitse lukijapalautteella. Palautteen sävy ja sisältö innoittivat kommentoimaan aihetta laajemmin.
Arttu Seppänen pureutuu Soundissa 8/19 julkaistussa kolumnissaan ikiaikaiseen kysymykseen: jos taiteilija on ihmisenä kammottava, voiko hänen taiteestaan silti nauttia?
Bluetooth-känni on välinpitämätöntä, huomiohakuista musiikin soittamista julkisella paikalla humalassa kannettavan kaiuttimen avulla, kirjoittaa Arttu Seppänen.
”Taiteilijat kopioivat, suuret taiteilijat varastavat”, totesi jo Pablo Picasso aikanaan. Populaarimusiikin tekijät ovat noudattaneet periaatetta tunnollisesti, kirjoittaa Arttu Seppänen.