Levyarvio: Kivikautiset veteraanit ja vetreät nuorukaiset klassisen rockin kimpussa – Superkokoonpano paahtaa kovien verrokkien hengessä

The Limit
Caveman Logic
Svart

The Limit on 70-luvun lopun newyorkilaisen punkyhtye Testorsin kitaristi Sonny Vincentin tuore superkokoonpano, johon hän on onnistunut pestaamaan vokalistiksi amerikkalaisen doom metalin isän, Pentagram-yhtyeen Bobby Lieblingin sekä basistiksi unohdetun legendan, Dave Alexanderin tilalle puoleksi vuodeksi The Stoogesiin ennen bändin hajoamista pestatun Jimmy Reccan, joka myöhemmin 70-luvulla soitti Ron Ashetonin The New Order -yhtyeessä.

Vaikka The Limitissä soittaa kivikautisten veteraanien lisäksi kaksi vetreää nuorukaista 2000-luvun portugalilaisesta Dawnriderista, ei bändin musaa oikein pysty haukkumaan nuorisomusiikiksi. Pentagram-faneille tarjotaan Over Roverin alkusoinnut, loppubiisi on alkuaikojen Motörheadin tyylistä speediä. Albumia edeltänyt maistiainen Black Sea muistuttaa nykypäivän pirteää The Damnedia.

Fleeting Thoughts, keskivertoa kekseliäämmin nimetty Sir Lancelot ja useimmat muutkin kappaleet jytisevät kivasti. Death Of My Soulin paatos kuulostaa melkein American-levyjen Johnny Cashilta ja Enough’s Enough sukeltaa Hendrixin ja Creamin varhaiseen psykedeliaan. New York Dollsin comeback-albumin nimeä lainaten, jonain päivänä jopa tämän muisteleminen lämmittää meitä.