Q-CONTINUUM PRESENTS: This Is The Marienhof

Arvio julkaistu Soundissa 02/2006.
Kirjoittanut: Petri Silas.
The Marienhof jatkaa Quintessencen ydinmuusikoiden ja kumppanilauman seikkailuja afropohjaisen rytmimusiikin syövereissä. Luoja tietää, mikä ajaa porukan keksimään projekteilleen nimiä näin krampinomaisesti.

Arvio

Q-CONTINUUM PRESENTS
This Is The Marienhof
Jupiter

The Marienhof jatkaa Quintessencen ydinmuusikoiden ja kumppanilauman seikkailuja afropohjaisen rytmimusiikin syövereissä. Luoja tietää, mikä ajaa porukan keksimään projekteilleen nimiä näin krampinomaisesti.

Uusien otsikoiden lanseeraaminen olisi ymmärrettävää, jos sisällössä tapahtuisi jotain mullistavaa, joka estäisi käyttämästä samaa nimeä toistuvasti. Mutta niin kauan kuin jutuissa hyörivät kosketinsoittaja Tuomo Prättälä ja rumpali Mikko Kaakkuriniemi, ei hurjia loikkia laidasta toiseen tehdä. Tässä ei ole mitään negatiivista. Kyseiset herrat olisi varsin mukava saada mukaansa autiolle saarelle musiikista vastaamaan.

Q-jatkumon kyytiin pääsevät tällä kertaa muiden muassa Father Metro sekä Paleface, jotka tekevät yhdessä selvää hienosta Fire It Up (Bossasta). Tässä on vuoden toistaiseksi kovin kotimainen rap-raita. Profiiliaan kokee kohottaa parilla biisillä myös Axl Smith. Muuten laiva on lastattu ”usual suspectsilla” Verneri Pohjolasta Emma Salokoskeen.

Tämä kiekko on paradoksi. Sillä ei ole mitään, mitä ilman ei pärjäisi. Silti sitä huomaa kuuntelevansa toistuvasti.

Muut artistin levyarviot

Lisää luettavaa