Youtube ottaa järeät kikat käyttöön – Tarkoitus ”savustaa” ihmisiä uuden palvelun tilaajaksi turhautumisen kautta

"Et taatusti hypi riemusta, jos heti Stairway To Heavenin jälkeen sinulle lyödään mainos naamalle."
22.3.2018 15:22

Youtube on kasvattanut jalansijaansa musiikkia kuuntelevien pääasiallisena suoratoistopalveluna jo pitkän aikaa. Palvelu onkin saanut tästä myös paljon kritiikkiä osakseen, sillä Youtuben katsotaan jakavan musiikkia ilmaiseksi eikä sen tekijöille maksamat korvaukset vastaa levy-yhtiöiden ja artistien vaatimuksia.

Yhtiöllä onkin kehitteillä uusi maksullinen musiikkipalvelu, jota testataan parhaillaan Youtuben omistaman Googlen työntekijöiden toimesta. Youtuben musiikkiosaston vastaava Lyon Cohen kertoi SXSW-festivaaleilla antamassaan haastattelussa yhtiön aikovan ”savustaa” ihmisiä tämän maksullisen palvelun ääreen lisäämällä reilusti mainosten määrää ilmaispuolella. Tämän peliliikkeen myötä yhtiö haluaa samalla osoittaa, että se on sitoutunut saamaan ihmiset maksamaan musiikista ja hiljentää kriitikot.

”Et taatusti hypi riemusta, jos heti Stairway To Heavenin jälkeen sinulle lyödään mainos naamalle. Meidän suppilossamme on paljon ihmisiä, jotka voimme turhauttaa ja houkutella tilaajiksi. Kun se on tehty, kaikki se meteli ja aiheesta kirjoitetut artikkelit katoavat, usko minua”, Cohen lohkaisee viitaten metelillä näihin kriittisiin kommentteihin.

Lisää luettavaa