Levyarvio: Pöyhkeilevä ilman kompromisseja – Noga Erez ei pyytele anteeksi, mutta ilmaisu koettelee kärsivällisyyttä

Noga Erez
Kids
City Slang

Noga Erez tekee pöyhkeilevää, mutta tiedostavaa nykyaikaista tanssimusiikkia, joka on jokaisen hipsterin märkä päiväuni. Tel Avivista ponnistavan muusikko-tuottajan rohkea, aina vaikea kakkosalbumi on looginen jatke hänen vuoden 2017 debyytilleen Off The Radar, joskin terävämpi, päättäväisempi ja anteeksipyytelemättömämpi.

Artisti on löytänyt oman äänensä – niin soonisen kuin visuaalisenkin tyylinsä ja tekee taidettaan ilman kompromisseja. Oman lisänsä soundiin tuo naisen aisaparina häärivä elämänkumppani ja kollega, albumin tuottanut Ori Rousso. Tuotanto käyttää tarttuvien pop-anthemeiden luomiseen nerokkaasti hyväkseen elektronisia luuppeja, jazz orkestraatioita ja hiphop-elementtejä.

Monipuolinen Noga Erez hyppää tunnelmasta ja genrestä toiseen vaivattomasti – intiimistä melodisesta laulannasta poliittiseen räyhäämiseen ei ole kuin biisin matka. Hetki sitten syljettiin päivänpolitiikkaa ja nyt jo lausutaan kuolevaisuudesta ja kunnianhimosta. Valitettavan usein hänen itsetietoinen ilmaisunsa liikkuu kuitenkin ärsyttävyyden rajamailla, mikä tekee kuuntelukokemuksesta ajoittain piinallisen.