David Lee Roth kunnostautuu bisnesmiehenä, mutta ei kuitenkaan juomateollisuuden parissa – ”Tämä on vaatinut lähes seitsemän miljoonaa dollaria”

Van Halenin keulilta tuttu laulajalegenda lanseeraa erityisesti tatuoitua ihoa varten suunnitellun ihonhoitotuotesarjan.
21.12.2018 16:50

David Lee Rothin uusi ihonhoitotuotesarja kantaa nimeä Ink the Original ja se on suunniteltu juuri tatuoinneista huolehtimista silmällä pitäen. Tuotteen luvataan suojaavan ja kirkastavan tatuointeja ja estävän niiden haalistumista.

Roth kertoi uudesta yrityksestään Voguen haastattelussa, jossa laulajalegenda pureutui syvemmin myös omaan suhteeseensa tatuointeihin. Rothin kertoman mukaan vastaavia ihonhoitotuotteita ei ole paljon saatavilla ja tämä hämmentää häntä suuresti.

– Yllättävää kyllä alalla ei ole juurikaan kilpailua. Ja siksi olemme tehneet tämän erityisesti meidän yhteisöämme ajatellen, Roth kertoo haastattelussa.

Roth kertoo projektin saaneen alkunsa hänen kotonaan Los Angelesissa. Hiljalleen kasvanut yritys on laajentanut toimintaansa jo Los Angelesin lisäksi New Yorkiin, ja työllistää tätä nykyä 34 ihmistä. Laulajan bisneskumppani Ami James on suositun Tattoodo-tatuointisivuston kuraattori ja yksi omistajista.

– Tämä on vaatinut kolme votta ja lähes seitsemän miljoonaa dollaria. Olen ollut mukana tuotteen jokaisessa kehitysvaiheessa.

Roth ajattelevansa tatuointeja universaaliksi kieleksi. Musteen avulla ihmiset voivat hänen mukaansa lukea toistensa merkkejä ja ikoneja, mikä muistuttaa hänestä paljon musiikin kieltä.

– Otin ensimmäisen tatuointini – pienen merihevosen nilkassani – 40 vuotta sitten Cliff Ravenin studiossa Sunset Boulevardilla vuosien 1977–1978 aikoihin. Se oli silloin hyvin poikkeuksellinen juttu, sillä tatuointeja oli vain motoristeilla, harvoilla rokkareilla ja jonkin verran LGBT-yhteisön ihmisillä, Roth kuvailee ensimmäisen tatuointinsa tarinaa.

Seuraavan ”kuvansa” Roth otti vasta täytettyään 60. Silloin Van Halen -legenda hankki ”japanilaisen smokin”, eli käsivarsista rintakehään ulottuvat yhtenäiset kuvakokonaisuudet, joita laulaja suunnitteli kolmen vuosikymmenen ajan. Yksityiskohtaisten kuvien toteuttaminen vei laulajan mukaan kolmesataa tuntia kahden vuoden aikana.

Lisää luettavaa