Franz Ferdinand hermostui McDonald’s-mainoksesta

27.1.2010 18:21

Skottiyhtye Franz Ferdinandin päällikkö Alex Kapranos suutahti pahemman kerran amerikkalaiselle Epic-levymerkille, joka antoi Franz Ferdinandin musiikkia McDonald'sin mainoskampanjaan ilman yhtyeen lupaa. Kapranosin ensimmäinen viesti näytti seuraavalta: "This is an example of how a band falls out with their US label. Did they think we'd approve this shit?

Skottiyhtye Franz Ferdinandin päällikkö Alex Kapranos suutahti pahemman kerran amerikkalaiselle Epic-levymerkille, joka antoi Franz Ferdinandin musiikkia McDonald’sin mainoskampanjaan ilman yhtyeen lupaa. Kapranosin ensimmäinen viesti näytti seuraavalta: "This is an example of how a band falls out with their US label. Did they think we’d approve this shit? Dirty bastards. Stupid arrogant motherfucking pig-brained arseholes. I’d rather eat a cowpat on a bun than a bloody McDonald’s."

Ensimmäisen tunnekuohun laannuttua Kapranos tosin sovitteli sanojaan jonkin verran: "I’m not really pissed off with McDonalds. They’re just the same as any other psychopathic corporation – no more evil, no less. The psychopathic corporation I am pissed off with is Sony who owns Epic who release our records in America. But not really surprised."

Kapranos on sen jälkeen postittanut internetiin usemmankin kommentin aiheen tiimoilta. Lisäksi hän on paljastanut yhtyeen työstävän kovalla vauhdilla uutta materiaalia.

Mainostamisesta puheen ollen, Franz Ferdinand on mukana Diorin uudessa mainoskampanjassa. Orkesteri nauhoitti The Eyes Of Mars -kappaleen ranskalaisen Marion Cotillardin kanssa ja tulokseen voi tutustua Diorin sivuilla.

Lisää luettavaa