Kuten viime syksynä uutisoimme, James Murphy ei pidä New Yorkin metroasemien kulkuporttien piippauksesta. Hän on ajanut muutosta asiaan yli 15 vuoden ajan.
Nyt muun muassa tuottajana, DFA-levymerkin pomona ja neljä vuotta sitten kuopatun LCD Soundsystem -projektin nokkamiehenä tunnettu James Murphy on löytänyt kampanjalleen kohtuullisen ison tukijan. Olutmerkki Heineken on mukana Open Your City -projektissa.
– Subway Symphony on pieni idea, jota olen kehitellyt vuosien varrella, James Murphy kertoo allaolevalla videolla.
Kaupungin edustaja Adam Lisberg kehui syksyllä The Wall Street Journalin haastattelussa Murphyn ideaa, mutta totesi projektin vaativanpaljon aikaa ja rahaa sekä katkoksia metron käytössä.
− Porttien piippausäänten sävelten vaihtelevuus johtuu teknisistä syistä. Ja oikeastaan, emme välitä siitä, Lisberg sanoi.
Kampanjaan voi osallistua Twitterissä kirjoittamalla twiitin ”I Support #SubwaySymphony.” Projektille on avattu myös omat nettisivut.
− Kaikki piippaukset ovat hienoisesti eri vireessä. Se on epämiellyttävää, 44-vuotias mies totesi syksyllä.
