Sehän meni hyvin: Snapchatin uutuusmainos suututti, täysin ymmärrettävästi, poptähti Rihannan ja on tullut maksamaan yhtiölle jo miltei miljardi dollaria

Suositun viestintäsovellus Snapchatin omistajaporras kironnee päivää, jolloin meni hyväksymään Would You Rather -pelin uuden mainoksen palvelussaan. Kyseisessä reklaamissa nimittäin tiedustellaan, läpsisitkö mieluummin Rihannaa vai iskisitkö Chris Brownia turpiin. Mainos on vähemmän yllättäen herättänyt heti julkistamisensa jälkeen melkoisesti huomiota ja paheksuntaa sosiaalisessa mediassa, mutta aivan erityisesti Rihanna on ollut pahoillaan omien perheväkivaltakokemustensa markkinointikäyttöön valjastamisesta.

”Tässä ei ole kyse minun henkilökohtaisista tunteistani, sillä niitä ei juurikaan ole… mutta kaikki ne naiset, lapset ja miehet jotka ovat joutuneet kokemaan perheväkivaltaa ja erityisesti he, jotka eivät ole siitä vielä selvinneet… petitte meidät! Hävetkää! Heittäkää koko sovellus mäkeen”, Rihanna kirjoittaa omassa lausunnossaan.

Vaikka itse mainos onkin Would You Rather -pelin tuotoksia, Snapchat on kuitenkin vastuussa sen hyväksymisestä ja palvelussaan julkaisemisesta. Tästä seuranneen kohun seurauksena Snapchatin pörssiarvosta onkin sulanut parissa päivässä jo reilut 800 miljoonaa dollaria.