Pink Floydin Roger Waters ja Free-keulakuva Paul Rodgers arvioivat Black Sabbath -singlejä Melody Maker -lehdelle vuonna 1970.
Lehdessä julkaistiin viikottaista Blind Date -juttusarjaa, jossa muusikot esittivät mielipiteitään kappaleista ilman tietoa siitä, kuka ne kulloinkin esitti.
Tammikuun 10. ilmestyneessä numerossa Waters jakoi ajatuksiaan Syd Barrettin, Canned Heatin, The Rascalsin, New York Rock & Roll Ensemblen ja Black Sabbathin julkaisuista. Viimeisenä mainitun osalta katsastettavana oli yhtyeen debyyttisingle, Crow-laina Evil Woman. Waters ei ollut vaikuttunut kuulemastaan.
”Jaahas, jaahas, jaahas… olen sanaton — tai ainakin melkein”, Waters kommentoi. ”Siinä on Dragnetin, Peter Gunnin, amerikkalaisten salapoliisisarjojen tyylinen alku. Sitä odottaa kappaleen käynnistyvän. Sitä vartoo ensimmäisen minuutin, mutta sitten, jos on tarkkaavainen, sitä tajuaa ettei se koskaan lähde ja siinä kaikki.”
1. elokuuta 1970 julkaistussa numerossa käsittelyssä oli Sabbathin Paranoid-klassikko sekä musiikkia Crosby, Stills, Nash & Youngilta, Yesilt, The Jackson 5:ltä, The Supremesilta ja muilta. Arviointivuorossa oli Rodgers.
”Tässä on raskas soundi, mutta en tiedä kuka sillä soittaa”, Rodgers kommentoi Paranoidia. ”Se on äänitetty todella hyvin, mutta minusta tuntuu, että olen kuullut tälläistä jo monta kertaa aiemmin. Basso ja rumpali eivät tunnu olevan erityisen synkassa, eikä oikein kitaristikaan. Ehkä he ovat parempia lavalla. Pidän raskaista ja samaan aikaan melodisista jutuista sekä tiukasta yhteissoitosta.”

