Rage Against The Machine vs. The X Factor: 1-0

Rage Against The Machinen vuonna 1992 julkaistu Killing In The Name -biisi nousi kuin nousikin brittilistan ykköseksi jouluviikolla. Kappaleen taaksehan perustettiin Facebook-sivusto, joka kehotti ihmisiä ostamaan Killing In The Namea niin paljon, ettei The X Factor -kilpailun voittaja Joe McElderryn The Climb nouse listan paalupaikalle. Lue lisää tapauksen taustasta täältä.

Killing In The Name oli jo hetken tappiolla kaupanteossa, mutta nousi kuin nousikin selvään voittoon yli puolen miljoonan kopion myyntimäärällä. The Climb puolestaan ostettiin noin 450 000 kertaa. Killing In The Name on luonnollisesti ensimmäinen download only -kappale, joka on noussut joulun brittiykköseksi.

Killing In The Namen Facebook-sivuston brittiläinen perustaja Jon Morter on puolestaan noussut julkkikseksi kotimaassaan. Miehen haastatteluja nähdään lähipäivinä muun muassa BBC:n kanavilla.

Rage Against The Machinen laulaja Zack De La Rocha on kutsunut Killing In The Namen ykköstilaa "voitoksi steriilistä popteollisuudesta". Yhtye on myös luvannut soittaa ensi vuoden aikana ilmaisen keikan brittifaneille sekä lahjoittaa Killing In The Namen myynnistä saapuvat tulokset kodittomien hyväksi.

www.ratm.com