Morrissey väittää kauppaketjun sabotoivan The Smiths -singlen myyntiä – kannustaa faneja ostamaan levyjä valeasujen turvin

Morrissey on jälleen harmissaan.

Vain päivä siitä, kun The Smithsin uudet The Queen is Deadin 12- ja 7-tuumaiset singlet ilmestyivät myyntiin Iso-Britanniassa, Morrissey hyökkäsi kritisoimaan HMV-kauppaketjua levyjen myynnin sabotoinnista. Sinkkujen kansista löytyy nimittäin mystinen ”vain yksi per asiakas” -tarra.

”Nykyiseen kulutuskulttuuriimme sopimattomasti The Smithsin The Queen is Dead -singlen uusi julkaisu on saanut HMV:ltä omituisen tarran kansiinsa: Vain yksi per asiakas”, mies kirjoittaa Facebookissa julkaisemassaan päivityksessä. ”Tämä ei juuri eroa tupankointi vahingoittaa terveyttäsi -varoituksista. The Smiths ei ole moista tarraa pyytänyt, eikä vastaavia löydy mistään muista HMV:n tuotteista, joten näin ollen se pätee vain The Queen is Deadiin. Mutta miksi se on siellä? Kyseessä on tietenkin yritys rajoittaa levyjen myyntiä ja loukata The Smithsiä.”

Mies kehottaakin faneja ostamaan kiekkoja erinäisillä valeasuilla naamioituneina niin paljon kuin haluavat.

”Jos satut omistamaan seitsemän erilaista peruukkia, laatikollisen tekoneniä, muovisia korvia eri kokoluokissa, hoitajan univormun, puujalat, Teräsmiehen viitan ja tukun omituisen muotoisia silmälaseja, kannustamme teitä ottamaan ne nyt käyttöönne ja ostamaan niin monta The Queen is Dead -levyä HMV:ltä kuin vain haluatte.”