Dead Shape Figure näyttäytyy toisella albumillaan melko lailla moni-ilmeisempänä kuin kahden vuoden takaisella The Grand Karoshi -kiekolla. Yksi bändin uusista puolista on reilusti kevyempi ilmaisu, mutta debyyttilevyyn ihastuneet tuskin tulevat pettymään mukana säilyneen aggression määrään.
Face On The Nails -videobiisi kuulostaa kontekstistaan irrotettuna aika pelottavalta Clawfingerin Zak Tellin mieleen tuovine puhelauluosuuksineen. Sen vastapainoksi yhtyeellä on kuitenkin asettaa tylympää tavaraa. Miellyn eniten esimerkiksi Madonna Of Seven Sorrows -kappaleen kaltaiseen taidokkaaseen riffittelyyn. Myös kitarasoolot ovat hienoja kautta linjan, hienoimmillaan ehkä Seraphimin lopun Megadeth-tiluissa.
Dead Shape Figuren kaltaisia yhtyeitä on Suomessa paljon, mutta tälle porukalle löytyy silti tilausta, koska se sijoittuu kykyjensä puolesta aivan kotimaisen death-thrashin kärkikaartin tuntumaan. Vielä kun useampiin kappaleisiin saataisiin samanlaista imua kuin mihin parhaimmillaan pystytään, ei bändi enää sen valmiimmaksi voisi tulla.