Levyarvio: Vinksahtanut taiderock elää ja voi hyvin – Locate S,1 saa kuulijan pysyvästi pauloihinsa

Locate S,1
Personalia
Captured Tracks

Lukuisilla aliaksilla 10-luvun mittaan musiikkia julkaissut Christina Schneider asettui pari vuotta sitten Georgian Athensiin. Jo ensimmäisen Locate S,1 -albumin Healing Contest (2018) häröilevissä soinnutuksissa ja sovituksissa kuului selkeästi tuottajapoikaystävä Kevin Barnesin (Of Montreal) vaikutus. Esikoisen sekä biisien mutasossa että tuotannon laadussa päihittävällä Personalialla Of Montrealin vinksahtanut art rock -henki on edelleen hyvällä tavalla läsnä.

Tyylien ja vaikutteiden kirjo levyllä on valtava muttei ylitsevuotava. Nimikappale kuulostaa Of Montrealin lisäksi Lindsey Buckinghamin hyperaktiivisimman soolokauden tuotokselta. Even The Good Boys Are Bad jytää glam-kompilla muuntuakseen joksikin aivan muuksi, lähimpänä vertailukohtana St. Vincentin tuotanto. Whisper 2000 funkkaa viileästi ja After The Final Rose on modernia r&b:tä.

Oivallinen verrokki Barnesin ja Schneiderin yhteistyölle saattaisi olla Deborah Harry laulamassa Luke Hainesin Black Box Recorder -yhtyeen solistina. Äärimmäisen tanssittava Classical Toys voisi olla ns. parempaa Blondieta ja Hot Wife on vastustamaton renkutus. Personalia on viihdyttävä albumi, ja paranee jokaisella kuuntelukerralla.