Kitaristi ja tubettaja Bradley Hall haastatteli hiljattain Avenged Sevenfoldin solisti M. Shadowsia ja keskusteli tämän kanssa muun muassa yhtyeen menestyslevy Hail to the Kingistä ja eritoten levyn nimikappaleesta, josta tuli bändin isoimpia hittejä. Yhtyeen vuonna 2013 ilmestynyt kuudes pitkäsoitto oli edeltäjiään suoraviivaisempi ja helpommin lähestyttävä, mikä laulajan mukaan oli täysin tietoinen päätös.
”Hail to the King oli reaktio siihen tosiasiaan, että vaikka olimme iso bändi, mikään baari ei soittanut musiikkiamme. Meillä ei ollut mitään, mikä olisi pärjännyt AC/DC:lle tai Metallican Black Albumille tai muille levyille, joita rakastamme. Meidän kamamme oli hieman liian monimutkaista ja neoklassista”, Shadows pohtii.
”Joten nostimme esikuvamme selkeästi esille ja teimme tavallaan tyhmennettyä versiota rock-musiikista. Eikä tämä ole piikki mainitsemieni bändien suuntaan, koska he tekevät omaa juttuaan nerokkaasti ja paljon paremmin kuin me, mutta halusimme kokeilla taitojamme sellaisen kaman parissa, joka ei tule meiltä luonnostaan. Yksinkertaistettuna se tarkoitti yksinkertaisia rumpukomppeja, hiljempaa soivia kitaroita, jotka kuitenkin yhdessä basson kanssa tuntuvat isoilta ja hyvin simppeliä laulua ilman harmonioita. Ja niin teimme Hail to the Kingin.”
”Valitettavasti se myös toimi. [Nimikappaleesta] tuli suurin biisimme ja se on biisi, jonka ihmiset meiltä ensimmäisenä kuulevat. En todellakaan vaihtaisi siitä mitään, mutta en tiedä, kertooko se enemmän meistä vai keskiverto rock-musiikin kuuntelijoista. Mutta joo, Hail to the King oli sellainen hauska pieni kokeilu.”