Taas tuli kultaa! – Wintersun saavutti huikean rajapyykin silmänräpäyksessä

Kuten Soundikin on uutisoinut niin Jari Mäenpään kipparoima Wintersun ilmoitti käynnistävänsä mittavan joukkorahoituskampanjan, jonka tuotot tullaan käyttämään yhtyeen oman studion rakentamiseen.

Ensimmäisen kampanjan täkynä toimii Wintersunin odotettu uutuusalbumi The Forest Seasons – ja MELKO HYVÄ täky se näyttää olevankin. Bändi nimittäin pisti The Forest Seasons -paketin ”kaupan hyllylle” helmikuun viimeisinä tunteina ja tätä kirjoitettaessa tuosta hetkestä on kulunut alle kaksikymmentäneljä tuntia.

Tuntuukin melkoisen hurjalta todeta, että Wintersunin 150 000 euron tavoite on juuri täyttynyt (ensimmäinen maaliskuuta kello 20 ja risat). Toisin sanoen jo kolmetuhatta fania ostanut viidenkymmenen euron arvoisen The Forest Seasons -kokonaisuuden, joka sisältää uuden pitkäsoiton lisäksi aika paljon muutakin. Lisää aiheesta täällä.

Mihin asti tämä kuukauden kestävä crowdfunding kantaakaan, kun ensimmäinen tavoite täyttyi lähes silmänräpäyksessä? Saapa nähdä. Saavuttaako Wintersun jopa itselleen asettamansa ”lopullisen maalin”? Sehän olisi jo hurjan hienoa.

– Jos 15000 fania tukee studiomme rakennusprojektia (ostamalla levyn suoraan meiltä parhaalla laadulla) niin saamme kasaan 750 000 euroa ja silloin pystymme aloittamaan studion rakentamisen heti. Studion, joka tulee nopeuttamaan työskentelytahtiamme huomattavasti, arvioitu hinta on puoli miljoonaa euroa, mutta toki siihen päälle tulee paljon kaiken maailman kuluja – muun muassa veroja, kertoo laulajakitaristi.

Kaikki kunnia Wintersunille (Mäenpään lisäksi kitaristi Teemu Mäntysaari, basisti Jukka Koskinen ja rumpali Kai Hahto)!

Kun yhtye on viime kuukausina kertonut suhteellisen kovista tavoitteistaan, joistakin nurkkapöydistä on saattanut kuulua ihmettelyäkin. Jopa naureskelua. Mäenpää ja kumppanit ovat kuitenkin jo nyt todistaneet, että lahjakkaiden herrasmiesten kova tahto vie läpi sen harmaan kivenkin.

– Kyllähän tätä kampanjaa suunnitellessa pienet epävarmuudet ja pelot kummittelivat takaraivossa paikka paikoin ja stressi oli toisinaan kova. Varsinkin viime metreillä ennen kampanjan julkaisua meinasi pää räjähtää, vaikka uuden levyn kovuus ja koko myyntipaketin kattavuus ovatkin olleet tiedossa, kertoo Mäenpää.

Jäämme seuraamaan tilannetta…