IMELDA MAY: Love Tattoo

Arvio julkaistu Soundissa 4/2004.
Kirjoittanut: Tero Alanko.

Amy Winehousen Back To Black -täysosuman jälkeen toiveikkaat levy-yhtiöt ovat työntäneet markkinoille monia kierrätystyyleihin tukeutuvia laulajattaria. Lähes lähtökuoppiin juuttuneen Adelen ja huippusuositun Duffyn jälkeen on irlantilaisen Imelda Mayn vuoro.

Arvio

IMELDA MAY
Love Tattoo
Blue Thumb

Amy Winehousen Back To Black -täysosuman jälkeen toiveikkaat levy-yhtiöt ovat työntäneet markkinoille monia kierrätystyyleihin tukeutuvia laulajattaria. Lähes lähtökuoppiin juuttuneen Adelen ja huippusuositun Duffyn jälkeen on irlantilaisen Imelda Mayn vuoro. Hän koettaa popularisoida vähän vanhempia tyylejä kuin useimmat muut – rockabillyä ja yökerhojazzia.

Burleskilaulajana palkitun Imelda Mayn kirjoittamat kappaleet ovat enimmäkseen aika heppoisia. Perinteet taitava bändi antaa kuitenkin potkua Johnny Got A Boom Boom -avaukseen ja pariin muuhun rock’n’roll-lätkytykseen. Mitä enemmän levyllä uskaltaudtaan jazziin päin, sitä enemmän jää ritisee. Imeldan äänessä ei ole tarvittavaa auktoriteettia ja omaa ydinyleisöä suuremman porukan kosiskelu näkyy varovaisina sovituksina.

Viihdyttävästä mutta pliisusta Love Tattoo -albumista ei ole miljoonamyyjäksi. Vaikka maailman suurin levy-yhtiö yrittäisi kuinka, Imelda  May taitaa jäädä kansainvälisen rockabilly-kerhon omaksi tähdeksi. Siellä häntä tukee aviomies Darrel Higham, joka kuuluu alan arvostetuimpiin kitaristeihin.

Lisää luettavaa