THE SUGARRUSH: Mirrorball Ballerinas

Arvio julkaistu Soundissa 02/2001.
Kirjoittanut: Pertti Ojala.
Vaasalaistrio Sugarrush jatkaa kakkosalbumillaan omanlaistaan fuusiota. Sugarrush ymppää akustiset ja säröiset sähkökitaransa iskeviksi biiseiksi, joissa pop ja rock kietoutuvat toisiinsa intiimisti kuin pohjalaismiehet painimolskilla.

Arvio

THE SUGARRUSH
Mirrorball Ballerinas
Popatak

Vaasalaistrio Sugarrush jatkaa kakkosalbumillaan omanlaistaan fuusiota. Sugarrush ymppää akustiset ja säröiset sähkökitaransa iskeviksi biiseiksi, joissa pop ja rock kietoutuvat toisiinsa intiimisti kuin pohjalaismiehet painimolskilla. Vaihteeksi "kevyemmän" materiaalin kimppuun päässyt tuottaja Hiili Hiilesmaa irrottaa Sugarrushista sen parhaat puolet. Mirrorball Ballerinasilla bändin nasevat kappaleet saavat osakseen entistäkin napakamman toteutuksen.
Sugarrushin hyökkäyksissä pop, punk, rock ja bubblegum yhdistyvät niin salakavalan hienovireisesti, että saumakohtia ei juurikaan näy. Vaikka trion mahdollisuuksien rajat voivat Sugarrushin valitseman genren puitteissa tulla jonain päivänä vastaan, niin ainakin toistaiseksi yhtye on kyennyt pitämään kiinni pienen kokoonpanonsa hyödyistä.
Mirrorball Ballerinas on surinakitaran ja tiiviiden melodioiden juhlaa, jossa C'mon Baby on hittiaineksineen ja kättentaputuksineen kuin vastaus Tehosekoittimelle ja jonka varsinainen adrenaliinisysäys on vajaassa kahdessa minuutissa selvitettävä Heartbreaker. 

Lisää luettavaa