Amorphis lanseeraa oman chilikastikkeen

18.3.2013 14:14

Amorphis sukeltaa 19.4. julkaistavan Circle-albumin myötä syvemmälle bändien keskuudessa yhä suositumpaan oheistuotebisnekseen.

– Kaikilla on nyt punaviinejä, mutta me halusimme jotain muuta, alustaa Esa Holopainen.

Syntyi idea chilikastikkeesta, jonka toteuttaa alalla korkealle noteerattu tamperelainen Poppamies. Viisivuotisjuhliinsa valmistautuvan yhtiön toimitusjohtaja Marko Suksi kertoo, miksi juuri Amorphis soveltuu yhteistyöhön.

– Olen kuunnellut bändiä Tales From The Thousand Lakesista asti ja vuodenvaihteessa kävin viimeksi keikalla Pakkahuoneella, eli pitkän linjan fanituksesta on kyse. Siellä myös tapasin jannut ekan kerran, mutta firmastamme löytyy yksi Esan jo pitkään tuntenut tyyppi.

Amorphis-soosin Suksi uskoo vetoavan ”sekä paatuneisiin heavymörköihin että makuhifistelijöihin”.

– Koska Amorphis on pysynyt uskottavana yli 20 vuotta, se sopi erinomaisen hyvin yhden viisivuotiskastikkeen brändiksi.

Poppamiehen tuotteisiin verrattuna Amorphis-kastike on Suksen mukaan suhteellisen miedosti tulinen, täyteläinen ja hivenen makea elämys.

Paljon lisää tarinaa Amorphiksen tiimoilta löytyy 20.3. ilmestyvästä Soundista.

 

Amorphis ei kuitenkaan ole maailman mittakaavassa ainoa nimikkochilisoosilla siunattu raskaan musiikin yhtye. Yhdysvaltalainen hirviöhevibändi Gwar lanseeraa huhtikuun alussa oman Gwar-B-Q -kastikkeen.

Kitaristi Balsac on paljastanut, että kastike pitää sisällään lähinnä ”kuumien typyjen verta”:

”It’s mostly made out of the blood of really hot chicks […] It’s a terrible waste of fine ass, but ultimately worth it because this sauce is absolutely delicious.”

 

Lisää luettavaa