Whitesnake-kipparilta jämäkkä kannanotto hengityssuojainten puolesta – ”Käyttäkää niitä vitun maskeja, että pääsemme taas tien päälle”

20.7.2020 12:00

Whitesnake-keulakuva David Coverdale keskusteli koronaviruspandemiasta 95.5 KLOS -radiokanavan tuoreessa haastattelussa. Miehellä oli aiheesta paljonkin sanottavaa.

”Toivoin voivani tehdä jäähyväiskiertueeni, kiitollisuusrundini 69-vuotiaana”, 68-vuotias rokkari toteaa. ”Mikä olisi parempi ikä eläköityä Whitesnaken laulajalle? Suunnittelen jo kovaa vauhtia t-paitoja.”

”Niin kauan kuin meillä on covidiootteja, jotka eivät suostu käyttämään hengityssuojaimia poliittisista syistä tai ilmaisunvapauden takia, emme tule koskaan pääsemään takaisin tien päälle”, mies jatkaa.

”Ainoa kerta, kun olen olen todistanut todellista yhteisöllisyyttä tässä minut adoptoineessa maassa, kauniissa Amerikan Yhdysvalloissa, on ollut tragedian jälkeen”, mies jatkaa. ”Syyskuun yhdennentoista jälkeen kaikki olivat ystävällisiä toisilleen ja tukivat toisiaan, ja todella tunsit yhteisöllisyyttä. Jostain syystä, olipa kyse sitten politiikasta vai mistä, tuo tunne on kaikkoamassa, ja meidän tulisi koota palapeli uudelleen. Muutoin epäonnistumme lajina. Tämä kaikkialla jylläävä virus on paha.”

”Surullisinta on, että dialogia on vahingoitettu poliittisesti jo vuosikymmeniä, ja se on luonut tämän kahtiajaon”, Coverdale lisää. ”Se on epäreilua. Tässä ei ole kyse politiikasta vaan terveydestä. Kun saamme kehitettyä yhteisön tähän uskomattomaan maahan ja tulemme siksi demokratian majakaksi, joka hohtaa valoa kaikkialle muualle maailmaan, voimme alkaa työskennellä maailmanlaajuisen yhteisön ja maailmanlaajuisen solidaarisuuden eteen. Tämä ei vaikuta vain amerikkalaisiin, tämä vaikuttaa aivan kaikkiin — Amazonin alkuperäisheimoja myöten, herran pieksut sentään. Kyse ei ole politiikasta, kyse on terveydestä.”

”Meidän täytyy kaivaa tästä esiin huumoria”, Coverdale toteaa. ”Hullut johtavat tätä kaikkea rapakon molemmin puolin. En usko heidän pystyvän potkaisemaan palloa suoraan, eikä se ole minun kirjoissani mikään hyvä juttu.”

”Tämän pandemian tekeminen poliittiseksi pulmaksi on naurettavinta mitä tiedän. Emme koskaan pääse palaamaan tien päälle. En pääse koskaan sille vitun jäähyväiskiertueelleni. Käyttäkää niitä vitun maskeja, että pääsemme taas kiertämään.”

Voit kuunnella Coverdalen haastattelun kokonaisuudessaan alta.

Lisää luettavaa