Iron Maiden: Nerokkain kampanja ikinä?

5.3.2014 19:03

Englantilaisyhtye Iron Maidenin ja Robinsons-panimon Trooper-olut jatkaa jättimäistä voittokulkuaan.  Brittijulkaisu The Publican’s Morning Advertiser kertoo, että Trooper-alea on myyty jo kaksi miljoonaa litraa – ja mikä hämmästyttävintä, Robinsons ei ole käyttänyt markkinointiin penniäkään. Iron Maidenin nimi ja Trooperin onnistunut maku ovat taanneet suuren menestyksen.

– Trooper maistuu omanlaiseltaan ja ihmiset näyttävät pitävän siitä. Brittiläisen oluen myynti on yleisesti laskussa, mutta Trooperia menee kiihtyvällä tahdilla. Itse asiassa, Trooperia tarjoavien pubien myynti on kasvanut keskimäärin kahdeksalla prosentilla! Lisäksi todella monet ihmiset ovat maistaneet brittialea ensimmäisen Trooperin ansiosta, Robinsonsin markkinoinnista vastaava David Bremner sanoo.

– En juo tavallista lager-olutta lainkaan enkä voi sietää esimerkiksi Budweiseriä. Sitä juomaa et tule näkemään Iron Maidenin backstagella, Bruce Dickinson sanoo.

– Meille tarjottiin myös Motörhead-oluen panemismahdollisuutta, mutta emme pitäneet heitä ”tarpeeksi Robinsonsin henkisenä yhtyeenä”, Bremner lisää.

Nerokasta! Minkäänlaista otsikossa mainittua ”kampanjaa” ei ole edes tehty ja silti oluttynnyrit suorastaan viedään käsistä eri puolilla maailmaa!

On totta, että Iron Maidenin studioalbumit myyvät murto-osan yhtyeen musiikillisista kulta-ajoista, mutta mitäpä väliä sillä on, kun uusia Maiden-tuotteita ostetaan miljoonittain?

Ai niin: Dickinson kehittelee myös maailman suurinta lentokonetta. Lisää aiheesta täällä.

Lisää luettavaa