Metallican jättiballadi rikkoi huiman Youtube-rajapyykin – päätyi harvalukuiseen, mutta sitäkin kunnianarvoisempaan joukkoon

Metallica on liittynyt nimikkoalbumiltaan löytyvällä Nothing Else Mattersilla miljardin katselukerran ylittäneiden musiikkivideoiden suhteellisen harvalukuiseen joukkoon.

Nothing Else Mattersin virallinen musiikkivideo ladattiin videopalveluun vuoden 2009 lokakuussa. Mielenkiintoisesti se on kerännyt yli tuplasti enemmän katselukertoja kuin levyn ensisingle Enter Sandman, joka tosin ladattiin Youtubeen vasta vuoden 2012 maaliskuussa.

Viimeisen vähän reilun vuoden aikana rockin ja metallin edustajista yli miljardiin katselukertaan ovat yltäneet Linkin Parkin In the End, System of a Downin Chop Suey ja Bon Jovin It’s My Life.

Nothing Else Mattersin katsomiskertoja on saattanut osaltaan avittaa Mustan albumin tänä vuonna vietettävät kolmekymppisjuhlallisuudet, jotka huipentuvat syyskuussa ilmestyvään levyn juhlapainokseen.