Ticketmasterin asiakastukijärjestelmässä tietomurto – Hiljattain lippuja ostaneita kehoitetaan seuraamaan tilitapahtumiaan väärinkäyttöjen varalta

"Osa asiakkaidemme henkilö- ja maksutiedoista on saattanut joutua tuntemattoman kolmannen osapuolen haltuun", kerrotaan Ticketmasterin lähettämässä tiedotteessa.
28.6.2018 12:26

Ticketmasterin kautta hiljattain lippuja ostaneet asiakkaat ovat saaneet tai saattavat piakkoin saada lippukaupasta sähköpostia, jossa tiedotetaan vähemmän mukavasta asiasta. Viime viikonloppuna havaittiin nimittäin kolmannen osapuolen sovellustoimittajan Inbenta Technologiesin ylläpitämässä asiakastukijärjestelmässä haittaohjelma, joka on saattanut vuotaa asiakkaiden henkilö- ja maksutietoja tuntemattoman kolmannen osapuolen haltuun. Ticketmasterin mukaan tietomurto on koskettanut alle viittä prosenttia maailmanlaajuisesta asiakastietokannasta.

Ticketmaster on sulkenut kaikki Inbenta-tuotteet kaikilta verkkosivuiltaan ja varotoimenpiteenä nollannut niiden asiakkaidensa salasanat, joiden tiedot ovat saattaneet vuotaa. Asia koskee ainakin niitä asiakkaita, jotka ovat ostaneet tai yrittäneet ostaa lippuja Ticketmasterista syyskuun 2017 ja kesäkuun 23. 2018 välisenä aikana. Ticketmaster kehoittaa joka tapauksessa kaikkia asiakkaitaan vaihtamaan Ticketmaster-tilinsä salasanan seuraavan kirjautumiskerran yhteydessä ”Unohtuiko salasana?” -painikkeen kautta.

Ticketmaster on yhteydessä niihin asiakkaisiin, joiden tietojen epäillään vuotaneen. Näitä asiakkaita lippukauppa kehoittaa tarkkailemaan tilitapahtumiaan väärinkäytön tai identiteettivarkauden varalta. Mikäli tavanomaisesta poikkeavaa toimintaa on havaittavissa, käsketään ottamaan yhteyttä pankkiin ja/tai luottokorttiyhtiöön.

Lue Ticketmasterin tiedote tietomurrosta kokonaisuudessaan täältä.

Lisää luettavaa