Levyarvio: Black Label Societyn uutuus näyttää, ettei Zakk Wylde ole vieläkään omillaan kovin kiinnostava artisti

Arvio julkaistu Soundissa 1/2018.
Kirjoittanut: Nuutti Heiskala.

Arvio

Black Label Society
Grimmest Hits
Spinefarm

Grimmest Hits on Black Label Societyn kymmenes studioalbumi. Kyseessä ei siis harhaanjohtavasta nimestä ja hutaistusta kansitaiteesta huolimatta ole kokoelma. Vaikka biisit ovatkin teknisesti uusia, tarjolla on liiankin tuttua sekoitusta raskasta groovea, post grungea ja countrya.

Siinä missä levy ei biisimateriaaliltaan tarjoakaan yllätyksiä, on Zakk Wylden soitto tavallistakin vapautuneempaa ja villimpää. Jos sooloihin kaipaa järkeä, musiikkiteoriaa tai melodista punaista lankaa, ei Grimmest Hits ehkä ole paras valinta, mutta jos hendrixmainen luonnollinen virtuositeetti kiinnostaa, kannattaa levylle antaa mahdollisuus.

Ei kuitenkaan ole pelkkää sattumaa, että levystä puhuessa huomio kiinnittyy kitaransoittoon. Ozzy Osbournen kitarasankarina maineeseen noussut Zakk Wylde ei edelleenkään ole kummoinen säveltäjä tai laulaja. Grimmest Hitsin biisit ovat perushyviä rocksävellyksiä, mutta Wylden huippulahjakkuus pääsisi paremmin oikeuksiinsa jos hän yhdistäisi taas voimansa Ozzyn kaltaisen vahvan persoonan kanssa.

Levynä Grimmest Hits on samaa tasaisen laadukasta, mutta ei kovin kiinnostavaa jälkeä kuin muutkin Black Label Society -levyt tähän mennessä.

Lisää luettavaa