Etsi
Tuore Ismo Alanko -elämäkerta on herättänyt runsaasti keskustelua. Arttu Seppänen pohtii kolumnissaan, miksi Alanko on kotimaan mediakentälle niin hankala aihe.
Sami Nissisen toimittamassa Tractatus Musica -juttusarjassa käsiteltiin Soundissa 9/21 hyvää, pahaa retroa.
Arttu Seppänen pohtii Soundissa 9/21 julkaistussa kolumnissaan, mikä erottaa hyvän Bond-tunnarin huonosta.
Bändejä tulee ja bändejä menee, ja joskus ne julkaisevat ennen lähtöään levyn, joista aistii, että loppu on käsillä. Nämä albumit tarjoavat kuulijalle turvallisen keinon käsitellä luopumista ja muutosta, kirjoittaa Arttu Seppänen kolumnissaan.
Arttu Seppänen kirjoittaa kolumnissaan viime aikoina yleistyneestä trendistä, jossa maineikkaat lauluntekijät myyvät koko tuotantonsa oikeudet eniten tarjoavalle.
Uutinen Henry's Pubin lopettamisesta sai kolumnisti Arttu Seppäsen murheelliseksi. On tullut hyvästelyjen aika.
Arttu Seppänen osallistui projektiin, jossa arvostellaan koko David Bowien tuotanto kappale kerrallaan. Soundissa 4/21 julkaistussa kolumnissaan Seppänen kertoo, mitä tempaus hänelle opetti.
Olivia Rodrigon Driver's License on komeillut jo viikkotolkulla Billboardin Hot 100 -listan kärjessä. Hitti muistuttaa jälleen kerran, että autot ovat popmuusikoille pomminvarma aihe. Arttu Seppänen kirjoittaa aiheesta tarkemmin kolumnissaan.
Aika ajoin nousee esille kysymys siitä, miksi kritiikkiä tehdään ja miksi kriitikoilta ei aina heru ymmärrystä. Musiikkitoimittaja Arttu Seppänen selvittää aihetta seikkaperäisesti Soundissa 1/21 julkaistussa kolumnissa.
Jos 1990-luku oli Dr. Dren valtakautta, 2000-luvun alku kuuluu Timbalandille, kirjoittaa Arttu Seppänen. Sitä paitsi Timbaland osasi huutaa "ee!" paremmin kuin kukaan.
Kaikenlaisesta musiikkiin liittyvästä voi väitellä, paitsi yhdestä absoluuttisesta totuudesta: siitä, että brittiyhtye Sade tekee ihanaa musiikkia. Näin kirjoittaa Arttu Seppänen kolumnissaan.